Maaseuturahaston uuden ohjelmakauden yritystuet ke 23.8.2023 klo 14:30 ja 16:30
Uusi ohjelmaksusi tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia. Tule kuulemaan tuoreeltaan Maaseuturahaston kuulumiset, Leader-rahoituksesta, Lipertekin ja Business Joensuun palveluista, Spurt-konsultaatioista ja Patteriston palveluista. Tilaisuus on maksuton, kahvitarjoilu, 15 ensimmäistä ilmoittautunutta mahtuu mukaan. Huomaa: Kaksi kattausta, klo 14:30 ja 16:30. Lisätietoa ja ilmoittautumiset…
Lue lisääVapaita työpisteitä vuodelle 2023
Avokonttoristamme löytyy tilaa myös omalle työskentelylle. Halusitpa vierailla luonamme päivän tai pidemmän aikaa, onnistuu se helposti! Työtilan hintaan kuuluu ergonominen työpiste, yhteisten tilojen sekä kahviautomaatin käyttö sekä autopaikka. Tarkastimme työpisteiden hinnoittelua vastaamaan vuoden 2023 kulurakennetta: Pelkkä työpiste (ilman koulutusta) 200 €/hlö/kk + alv Päiväpaikka (etätyöläisille) 20 €/hlö/päivä +…
Lue lisääHinnasto vuodelle 2022
Vuodelle 2022 hinnastomme kokee joitakin muutoksia. Uudet hinnat on päivitetty nettisivuillemme. Tuotteistamiskoulutus Patteristo Expressin tuotteistamiskoulutus auttaa sinua saamaan tuotteesi markkinoille nopeasti ja ilman turhia sivupolkuja. Jokainen viikko kanssamme alkaa inspiroivalla asiantuntijaluennolla, jonka ympärille sen viikon toimenpiteet rakennetaan. Käytössäsi ovat modernit työtilamme, tuotteistamisen asiantuntijapalvelut sekä muiden yrittäjien tuki. Tuotteistamiskoulutus 800e +…
Lue lisääTuotespesifikaatiot pakettiin jouluksi
Ensimmäinen puolivuotiskausi Patteristo Expressillä on tullut päätökseensä. Tavoitteena oli saada kunkin patteristolaisen tuotteelle luotua tuotespesifikaatio ennen joululomille siirtymistä. Paljon on saatu aikaan puolen vuoden aikana ja innolla odotamme siirtymistä ensi vuoden puolelle! Hyvin tehty tuotespesifikaatio eli tuotemääritys pitää sisällään monta asiaa: asiakkaan ja loppukäyttäjän, jakelukanavan sekä tiedottamisen tarpeet ja…
Lue lisääLokakuun teemana ”viestintä ja markkinat”
Lokakuun luennoilla paneudutaan huolellisesti palastellen yrityksen viestintään, markkinointiin ja brändin rakennukseen. Kuten aiemmilla viikoilla olemme oppineet, kaikki yrityksen toiminta rakentaa omalta osaltaan myös sen brändiä ja on osa viestintää. Mutta kuinka valita oikeat alustat viestinnälle, löytää omaan toimintaan istuvat graafiset materiaalit ja lanseerata tuote näyttävästi ja tehokkaasti markkinoille? 7.10. (to)…
Lue lisääSyyskuun teemana ansaintamallit
Jokainen Patteristo Expressin koulutusviikko käynnistyy asiantuntijaluennolla, jonka ympärille viikon toimenpiteet oman tuotteen kehityksessä voidaan rakentaa. Syyskuun teemana luennoilla ovat ansaintamallit. Luennoilla tuodaan euromääräistä konkretiaa uuden tuotteen ja yrityksen kehittämiseen. Syyskuun luentoaikataulu: 7.9. ”Ansaintamallit”: Avataan hieman erilaisia ansaintamalleja ja käsitteitä: Arvon luonti, B2B, B2C, Tuote/palvelumyynti, Transaktio-laskutus, Sponsoritoimintamalli, Mainosrahoitteinen malli jne. Eli…
Lue lisääStartup-yrityksen tuotekehitys: asiakas – ansainta- viestintä
Edellisessä blogitekstissämme tutustuimme tuotekehityksen vaiheisiin jo olemassa olevan yrityksen näkökulmasta. Uutta yritystä rakennettaessa ei kuitenkaan välttämättä ole tietoa markkinoista, valmiita verkostoja, kokemusta tuotekehityksestä ja osaamista viedä projektia eteenpäin. Joskus asiakkaatkin ovat hukassa. Uusi yritys ei pääsääntöisesti voi lastata mitään olemassa olevan tiedon ja kokemuksen päälle, vaan on lähdettävä rakentamaan…
Lue lisääTuotekehityksen vaiheet
Inkrementaali, eli kerros kerrokselta olemassa olevan osaamisen päälle rakennettu tuotekehitysmalli on tyypillinen ja yleensä hyvin toimiva toimintatapa olemassaolonsa vakiinnuttaneille yrityksille. Kokemus tuo näkemystä ja yleensä tiedetään mitä ollaan tekemässä, kenelle ja miksi. Menetelmä toimii, kun koko yrityksen osaaminen (tekninen, kaupallinen, taloudellinen) on koko projektin ajan tuotekehityksen käytettävissä. Yleensä menetelmä tuo…
Lue lisääMuodin mukainen vai aikaa kestävä tuote?
Aikaa kestävä tuote ei synny sattumalta vaan se on tietoinen valinta. Uuden tuotteen suunnittelijoille ajan seuranta ja erityisesti niin sanottujen pintailmiöiden ja megatrendien erottaminen toisistaan on tärkeää. Peukalosääntönä voisi sanoa, että mitä muodikkaampi tuote on, sitä nopeammin se yleensä poistuu markkinoilta. Investointituotteissa, kuten metsätraktori, on totuttu vähintäänkin 10 vuoden malli-ikään.
Lue lisää